Takaisin aihevalintaan
  1. Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimella numerosta 014 366 4010 ja verkkopalvelumme numerosta 014 366 4030
    • olemme avoinna ma-pe klo 8-20, lauantaisin klo 9-16
    • vastaamme puheluusi minuutin sisällä tai soitamme sinulle takaisin
  2. Tavoitat asiakaspalvelumme sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@alva.fi

Jos lämmönkulutuksesi tuntuu suurelta, suosittelemme, että aloitat kulutuksen syiden selvittämisen tutustumalla aiempaan kulutukseesi rekisteröitymällä kulutuksen seurantapalveluumme Monitoriin http://www.alva.fi/asiointi. Monitorin avulla näet lämmön tuntitasoisen kulutuksesi.

Joskus harvoin poikkeaviin kulutuslukemiin on syynä mittarin mittausvirhe. Jos epäilet mittarivikaa, ota yhteyttä Alvaan ja voit tilata meiltä mittarin tarkistuksen. Tällöin vaihdamme kohteen mittarin uuteen ja tarkistutamme vanhan mittarin puolueettomalla asiantuntijalla. Jos mittarissa todetaan selkeä mittausvirhe, mittarin vaihto ja vanhan mittarin tarkistus tulee Alvan kustannettavaksi. Jos mittarissa ei todeta mittausvirhettä, kustannukset tulevat asiakkaalta veloitettavaksi.

Voit seurata lämmönkulutustasi rekisteröitymällä asiointipalveluumme http://www.alva.fi/asiointi. Lämmönkulutustietojen lisäksi voit tarkastella palvelussamme esimerkiksi laskujasi ja sopimuksiasi ja tilata omaa osoitettasi koskevia häiriötiedotteita.

Energiansäästövinkkejä löytyy energiaoppaastamme osoitteessa http://www.alva.fi/energiaopas tai Motivan tarjoamasta energianeuvontaportaalista www.eneuvonta.fi. Lisäksi voit soittaa Keski-Suomen Energiatoimistoon ja keskustella asiantuntijoiden kanssa p. 010 281 4600. Keski-Suomen Energiatoimisto tarjoaa luotettavaa, puolueetonta ja maksutonta neuvontaa koko Keski-Suomen maakunnan alueella. Neuvonnan tavoitteena on auttaa ja ohjata kuluttajia keskeisissä valintapäätöksissään, joiden myötä uusiutuvan energian käyttö ja energiatehokkuus lisääntyvät.

Kaukolämmön mittausvirheeseen liittyvissä kysymyksissä voit jättää meille viestin oheisella lomakkeella.