Lämpölasku
Kaukolämmön laskutus perustuu laskutuskauden todelliseen lämmönkulutukseen ja lähetämme kaukolämpölaskun kuukausittain.
Kuluttaja-asiakkaiden lämpölasku sisältää lämmön perusmaksun sekä kulutukseen perustuvan energiamaksun. Omakotitalojen ja paritalojen kuukausittaiset perusmaksut perustuvat kiinteistön rakennustilavuuteen.
Yritysasiakkaidemme lämpölaskut sisältävät perusmaksun, tehomaksun, energiamaksun ja paluuveden osuuden.
Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Monitorista saat myös asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi e-laskua varten.
Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voit pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille siitä erikseen eikä siitä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä. Pidemmistä maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa oheisella yhteydenottolomakkeella tai soittamalla p. 014 366 4010.
Jos olet jo saanut maksumuistutuksen, perintäilmoituksen tai katkaisuvaroituksen Ropo Capitalilta, hoidathan asiaasi ensisijaisesti heidän kanssaan. Ropon puhelinnumero Alvan asiakkaille on 09 4246 1305 tai sähköposti alva@ropocapital.fi.