Laskutusvirhe
Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Monitorista saat myös asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi ympäristöystävällistä e-laskua varten.
Sähkölaskumme sisältää sähkön kuukausittaisen perusmaksun sekä kulutukseen perustuvan maksun. Sähkönsiirron asiakkaidemme lasku sisältää myös energiaveron. Lähetämme sähkölaskun pääsääntöisesti neljä kertaa vuodessa kolmen kuukauden välein.
Kuluttaja-asiakkaiden lämpölasku sisältää lämmön perusmaksun sekä kulutukseen perustuvan energiamaksun. Omakotitalojen ja paritalojen kuukausittaiset perusmaksut perustuvat kiinteistön rakennustilavuuteen.
Yritysasiakkaidemme lämpölaskut sisältävät perusmaksun, tehomaksun, energiamaksun ja paluuveden osuuden.
Vesilasku perustuu kulutusarvioon. Yhden henkilön vuosittaiseksi vedenkulutukseksi arvioidaan 40 m³. Käyttöpaikan todellisen vedenkulutuksen määrittämiseksi veden kulutuslukema tulee ilmoittaa vuosittain. Kulutuslukeman voi ilmoittaa asiointipalvelussamme https://asiakas.alva.fi/mittarilukemien-ilmoittaminen tai palauttamalla postitse Alvan lähettämän veden lukemanilmoituskortin. Lähetämme vesilaskun neljä kertaa vuodessa maaliskuussa, kesäkuussa, syyskuussa ja joulukuussa. Veden laskuista kolme on arviolaskua ja neljäs on tasauslasku, mikäli olemme saaneet veden käyttöpaikan kulutuslukeman.
Jos olet jo saanut maksumuistutuksen, perintäilmoituksen tai katkaisuvaroituksen Ropo Capitalilta, hoidathan asiaasi ensisijaisesti heidän kanssaan. Ropon puhelinnumero Alvan asiakkaille on 09 4246 1305 tai sähköposti alva@ropocapital.fi.