Sähkölasku
Sähkölaskumme sisältää sähkön kuukausittaisen perusmaksun, kulutukseen perustuvan energiamaksun sekä energiaveron. Sähkön laskutus perustuu laskutuskauden todelliseen sähkönkulutukseen ja vaihtelee kulutuksen mukaan. Etenkin sähkölämmittäjillä laskun suuruus vaihtelee huomattavasti vuodenaikojen mukaan.
Lähetämme sähkölaskun pääsääntöisesti kolmen kuukauden välein neljä kertaa vuodessa.
Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Monitorista saat myös asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi e-laskua varten.
Kivran käyttäjille paperilasku lähetetään digipostina Kivraan.Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voit pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille siitä erikseen eikä siitä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä. Pidemmistä maksuajoista tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa oheisella yhteydenottolomakkeella tai soittamalla p. 014 366 4010.
Jos olet jo saanut maksumuistutuksen, perintäilmoituksen tai katkaisuvaroituksen Ropolta, hoidathan asiaasi ensisijaisesti heidän kanssaan. Ropon puhelinnumero Alvan asiakkaille on 09 4246 1305. Voit hoitaa maksamiseen liittyviä asioita myös MyRopo-verkkopalvelussa osoitteessa myropo.fi