Hyppää sisältöön
Alva
alva.fi

Vesilasku

Takaisin aihevalintaan

Vesilasku perustuu kulutusarvioon. Käyttöpaikan todellisen vedenkulutuksen määrittämiseksi veden kulutuslukema tulee ilmoittaa vuosittain. Kulutuslukeman voi ilmoittaa asiointipalvelussamme tai palauttamalla postitse Alvan lähettämän veden lukemanilmoituskortin.

Lähetämme vesilaskun neljä kertaa vuodessa. Veden laskuista kolme on arviolaskua ja neljäs on tasauslasku, mikäli olemme saaneet veden käyttöpaikan kulutuslukeman.

Osalla asiakkaistamme on etäluettava vesimittari, jolloin lasku perustuu aina todelliseen kulutukseen eikä mittarilukemaa tarvitse ilmoittaa. Lisää etäluettavista vesimittareistamme ja Alvan siirtymisestä veden kulutuksen etäluentaan voit lukea täältä www.alva.fi/asiakaspalvelu/etaluettavien-vesimittareiden-vaihto/

Laskukopion ja laskujesi tilan saat näppärästi kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluumme Monitoriin. Monitorista saat myös asiakasnumerosi ja laskutussopimusnumerosi e-laskua varten.

Mikäli et pysty maksamaan laskuasi eräpäivään mennessä, voit pyytää meiltä lisäaikaa laskun maksamiseen. Jos maksusi myöhästyy alle kymmenen päivää eräpäivästä, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille siitä erikseen eikä siitä vielä aiheudu sinulle huomautuslaskua tai viivästyskorkoa. Yritysasiakkaiden laskuilla myöhästymisen aikaraja on seitsemän päivää eräpäivästä.

Jos olet jo saanut maksumuistutuksen, perintäilmoituksen tai katkaisuvaroituksen Ropolta, hoidathan asiaasi ensisijaisesti heidän kanssaan. Ropon puhelinnumero Alvan asiakkaille on 09 4246 1305. Voit hoitaa maksamiseen liittyviä asioita myös MyRopo-verkkopalvelussa osoitteessa myropo.fi

Lisätietoa laskutuksestamme www.alva.fi/asiakaspalvelu/laskutus/
Jatka lomakkeelle
Vesilasku

>> Monitorin käyttöehdot >> Tietosuojaseloste >> Saavutettavuusseloste